Vakantie Curaçao  thumbnail

Vakantie Curaçao

Published Oct 16, 23

Wanneer Is De Mei Vakantie

Het is altijd afwachten en dit keer was het deels mistig, maar het deed niets af aan het uitzicht over de stad, omringd door bergen en vulkanen (Vakantie Brazilie). vakantie malaga. En dat te denken dat ik de dag ervoor misschien weggevaagd had kunnen worden door de uitbarsting als we naast de krater hadden overnacht……Dit heeft me nog lang bezig gehouden moet ik zeggen

Het was een hobbelig reisje waarvan het laatste deel offroad in de bergen om zo San Pedro la Laguna te bereiken aan het meer. Als je hier aan komt is het de eerste keer even slikken. belgische kust vakantie. Het is een klassieke plaats voor hippies en soms lijken het net zombies die letterlijk van muur naar muur door de straten lopen

Het is het hoogst gelegen meer van Centraal-Amerika en het duurt bijna een uur om van het ene uiterste naar het andere uiterste punt te varen! Ik kan jullie 1 ding vertellen: het ontbijt en de koffie met zo een uitzicht smaken 10 keer zo lekker!! Vol goede moed gingen we de volgende ochtend om 4 uur in de ochtend op pad om te klimmen naar de Indian Nose, een punt op 1 van de bergen rondom het meer zodat het gehele meer en de omringende dorpjes te zien is bij zonsopgang.

Een ritje van 45 minuten bracht mij en een Zwitsers koppel bij de voet van de berg, waar een lokale jonge gids stond te wachten om ons de berg op te begeleiden. Wat deze mensen eten en hoe ze trainen weet ik nog steeds niet, maar het moment dat wij zweten alsof 10 Grizzly beren ons achtervolgen en hijgen als een paard en deze gidsen je verbaasd aan kijken als je even stopt om op adem te komen kan dat soms best frustrerend zijn…..Wat doen wij verkeerd?? Eenmaal de top bereikt te hebben was het nog donker en konden we genieten van de volle maan die het meer enigszins verlichtte en de lichten in de dorpjes die om het meer liggen.

Terwijl we optimaal genoten van de zonsopkomst kwam er een groep van ongeveer 70 man uit Israël ook de berg op gewandeld. Het waren allemaal jongeren die werkelijk niets geven om andere mensen en hun plezier (vakantie scholen 2023). Alle plekken werden ingepikt, de muziek ging luid aan en de nodige grammetjes wiet werden opgebrand……Het was nogal frustrerend

Toen we op dit punt aan kwamen was het uiteraard tijd voor de nodige mooie foto’s en selfies tijdens de zonsopkomst. Na het foto’s maken van het stel waar ik mee op stap was boden ze aan ook mij vast te leggen…..Aangezien je niet op iedere foto met een tas op je rug geplakt wil staan had ik deze even aan de kant gezet.

Vakantie Met Kinderen

Het moment dat je tas weg is en je beseft dat deze gestolen is hoop ik dat jullie allen bespaard blijft!! De paniek sloeg direct in en de gidsen waren naar mijn mening iets TE behulpzaam - vakantie sicilie. Iedereen zou worden tegengehouden onder aan de berg en ik hoefde me geen zorgen te maken…

Dan komt het moment dat je toch met de shuttle terug gaat naar je hostel en je weet dat je je tas definitief kwijt bent. Al mijn passen, mijn camera, mijn harde schijf met foto’s!!, mijn zonnebril, opladers en noem het maar op, alles foetsie…..Hoe vaak hoor je deze verhalen niet, maar 30 seconde je tas niet in het zicht hebben is dus genoeg!! Het zijn de lessen voor later en laten we het erop houden dat het onderdeel van zo een reis is.

Om een lang verhaal kort te maken begon hier het drama om bankpassen te blokkeren e (vakantie vanaf eelde). d. en mijn hele mood was volledig omgeslagen: De tijd van mijn leven sloeg in één keer om naar niets anders willen dan de eerste vlucht naar huis. Ik had omgeboekt naar een privekamer en de rest van de dag op bed gelegen om alles te laten bezinken en wellicht in rust een beslissing te gaan nemen hoe nu verder

Ik schrok wakker en de dame vroeg mij vriendelijk of ik Rick was en dat er iemand beneden stond met een gevonden tas…Geloof het of niet, maar ik heb nog net uit beleefdheid mijn broek aan getrokken en ben naar beneden gerend……Vanuit mijn slaap word je wakker gemaakt met dit nieuws, het was allemaal te onwerkelijk.

Daar stond ie, blij met mijn tas te zwaaien! Ik kon het niet geloven en automatisch denk je dat alles uit je tas is gehaald (zuid duitsland vakantie). Ik deed mijn tas open en wat denk je?? ALLES zat er nog in. Tot aan mijn camera en harde schijf etc. toe. Ik kan het nu nog steeds niet geloven, maar ik heb de man letterlijk gezoend en een ontelbaar keer bedankt

De rompslomp die ik nog steeds heb met geblockte bankpassen en het niet zelf kunnen opnemen van geld is nog altijd de situatie waarin ik zit. dubai vakantie. Hoe iedereen je ook aanmoedigt door te gaan, het heeft even geduurd om het goede gevoel terug te krijgen. De volgende dag was ik trouwens wel heel erg blij en had ik een afspraak staan met Nina die ik in het hostel in Xela had leren kennen

Vakantie Macedonie

Ik was nu wel in de stemming om even te vliegen en alles te vergeten, dus we hadden afgesproken bij het kantoor van de organisatie in Panajachel. Vanuit San Pedro was dit net geen uur met de boot naar precies de andere kant van het meer. Het was een supertochtje om zo vroeg in de ochtend aan te komen in Panajachel.

Eenmaal verzameld met alle toeristen en begeleidende springers gingen we in een busje met alle bepakking de berg op. Het was een unieke sfeer met perfecte muziek, elkaar leren kennen en veel lachen om zo in de perfecte stemming te komen. Eenmaal aangekomen op de top was het even slikken voor ons allemaal: Je kijkt uit over het gehele meer dat omringt is door vulkanen en bergen en je ziet een groot grasveld dat letterlijk stopt waarna er een ravijn volgt.

Tijdens de reis in het busje kwam ik in gesprek met Ben en Jennifer uit Australië die hier op huwelijksreis waren (bretagne vakantie). Een superstel waar ik nu nog contact mee heb! Toen ze Ben en mij vertelden dat wij de “big boys’ waren en wij de tweede ronde aan de beurt waren samen met 4 anderen ging de angst toch wel even overheersen

Nina was de gelukkige die 2 keer mocht springen omdat er precies vandaag een professionele filmcrew met drones en de hele mikmak kwam filmen voor een project. Supercool om te zien hoe dit in zijn werk gaat en wordt voorbereid en geregisseerd. reis Brazilie. Toen ik eenmaal aan de beurt was, was mijn leven toevertrouwd aan Leo, een topgozer waar ik onwijs mee heb gelachen!! Zelfs ver in de lucht

Hoe vaak hij gezegd heeft dat ik niet moest vallen weet ik niet meer, maar het maakt je echt bloednerveus! Eenmaal het zijl laten opstijgen, dan voel je hoeveel kracht er wel niet achter zo een zijl zit (vakantie turkije all inclusive). Toen het zijl volledig in de lucht was en we een aardig stuk naar achter werden getrokken stond ik gelukkig nog en was het richting de afgrond rennen! Op zo een moment is het totaal niet nadenken en gewoon gaan

Het was een magisch moment! Je wordt direct enkele tientallen meters omhoog geblazen door de wind en voor je het weet vlieg je gewoon over het meer, terwijl je zittend geniet van het onwerkelijke uitzicht. Al vliegend zie je het immense meer, de dorpjes die aan het meer liggen, de omringende vulkanen en bergen, en als je je dat enigszins beseft bedenk je je opeens weer dat je gewoon echt aan het vliegen bent! Het was onbeschrijfelijk en uiteindelijk heb ik bijna een uur in de lucht gehangen.

Hva Vakantie

Van boven naar beneden en al stijgend haast horizontaal rondtollen boven het meer. De G krachten waren enorm en de kick was er niet minder om! Zoals op de foto’s te zien is was de big smile niet meer van mijn gezicht te toveren de rest van de dag. Maar we waren nog niet geland!! Het enige wat ik hoefde te doen was benen uit te strekken en op het juiste moment op de grond neer te zetten en proberen te blijven staan.

Het werd een geweldige avond wanneer je pas echt merkt dat de mensen de reis maken. Vooral Ben mocht ik wel omdat hij net zoals ik 2 maaltijden bestelde bij de lunch, omdat één maaltijd altijd te weinig is…. Om het goed te doen ook maar gelijk 2 drankjes bestellen.

Nadat ik voor even financieel was geholpen kon ik weer de wijde wereld in trekken en werd het vanaf nu goed rekenen en overleven. De volgende bestemming was Antigua: De oude hoofdstad van Centraal- Amerika die nog bekend staat om zijn historische kerken en straatbeeld met straten van grote stenen en de gekleurde huizen.

Een reis van 9 uur waar een man voor je haast letterlijk op schoot zit en naast je een vrouw alle ruimte in neemt en haar kind half bij mij op schoot legde…. Het is onderdeel van de reis laten we maar zeggen, maar interessant genoeg dat ik het me 3 weken later nog maar al te goed herinner.

Tijdens deze busreis regende het serieus hard en heb ik 2 auto’s op hun kant half in het ravijn zien liggen en ook een vrachtwagen die op zijn kant lag…..Het schijnt dat ze hier dezelfde regels hebben als bij ons, maar er simpelweg niet gehandhaafd wordt…. Er is alleen geen APK, dus iedereen rijdt op slicks waar de Formule 1 jaloers op is in de bergen op nat wegdek…..Als iedereen dan ook nog als Formule 1 coureurs rijdt omdat er nergens gehandhaafd wordt schijnt het niet meer dan normaal te zijn om af en toe wat auto’s in het ravijn te zien liggen.

Toen hij het busje midden in de stad stop zette wilde hij pas vertellen wat er aan de hand was: Zijn remmen waren kapot, dus hij had het laatste deel van de rit alleen maar op de motor geremd…..Dat was de reden waarom hij het niet eerder wilde vertellen, want het is niet zo leuk om de berg af te dalen zonder goed werkende remmen…..Terwijl het onderdeel van de afspraak is wilde hij ons niet afzetten bij de hostels, dus het werd nog een heel karwei om in de hitte van rond de 40 graden met backpack en al het hostel te bereiken.

Vakantie Goedkoop

Op dat moment hoorde ik dat dit betekende dat je om 6 uur in de ochtend zou vertrekken, maar op één of andere manier had ik alle energie om dit direct de volgende dag te gaan doen (bali vakantie). Aangezien het hier zo vroeg donker wordt veranderd je hele ritme en zit ik de gehele dag vol energie

Eenmaal bij de voet aangekomen was het maar anderhalf uur stijgen om het punt te bereiken waar we moesten zijn. Het was een perfecte klim waarna je de oude krater bereikt waar je een enorme stroom aan oud lava en gesteente ziet van voorgaande uitbarstingen van de oude krater (benidorm vakantie). Met de vulkaan Pacaya op de achtergrond zie je één grote zwarte massa dat het hele dal bekleed en dan besef je je pas wat zo een uitbarsting tot gevolg heeft

Na het bereiken van dit punt daalden we af naar de oude krater en liepen we letterlijk over het oude lava en gesteende van voorgaande uitbarstingen. Midden op de oude krater was een klein winkeltje te vinden met de naam “Lava store” wat door National Geographic is erkend als enige officiële shop op een actieve vulkaan.

We maakte een route rondom de oude krater en kwamen bij een punt terecht waar het mogelijk was om marshmallows te roosteren omdat de oude krater nog altijd een enorme hitte afgeeft. Op sommige punten vind je grote gaten tussen de gesteentes door en de hitte die hieruit komt is ongekend.